Kaat Tilley ontwerpt unieke poncho voor Met Belgerinkel naar de Winkel

Voor de tiende editie van de fietscampagne Met Belgerinkel naar de Winkel heeft modeontwerpster en schilderes Kaat Tilley een unieke regenponcho ontworpen. Het kledingstuk, dat duidelijk de sprookjesachtige stempel van de ontwerpster draagt, kan aan twee kanten worden gedragen als poncho, maar ook als rok. Bovendien heeft de poncho een functie als picknickdeken, zodat hij ook bij mooi weer zijn nut heeft. Wie de poncho wil, moet van 7 mei tot 11 juni deelnemen aan de campagne.

Grootste fietscampagne in Vlaanderen behoudt link met mode. Foto: Stefan Vanthuyne

In haar eigen gevoelsstijl en refererend aan de sprookjeswereld van Roodkapje en Sneeuwwitje creëerde Tilley een ontwerp gebaseerd op twee van haar schilderijen. De productie van de poncho ligt opnieuw in handen van het Nederlandse Basil, producent van stijlvolle fietsaccessoires.

Een regenponcho is in de eerste plaats een functioneel kledingstuk. De wijze waarop Tilley het standaardmodel van een regenponcho volledig naar haar hand zette, is dan ook uniek. De ontwerpster gaf aan de poncho een uiterst gedetailleerde afwerking en een zelden gezien modebewustzijn mee.

Bovendien is de Belgerinkel-poncho multifunctioneel. Hij is langs twee kanten te dragen, wat voor een compleet andere look zorgt. Daarnaast kan hij ook als lange rok worden gedragen. En omdat de tiende editie van Met Belgerinkel naar de Winkel dit jaar volledig in het teken van de liefde staat, kreeg de poncho ook heel doelbewust een functie als picknickdeken.

Wie de poncho wil bemachtigen, moet deelnemen aan Met Belgerinkel naar de Winkel, de grootste fietscampagne van Vlaanderen. Door al fietsend boodschappen te doen, verzamel je bij de deelnemende handelaars zeven stempels op je spaarkaart en kan je de picknickponcho bestellen voor 25 euro.

Kaat Tilley

Kaat Tilley (Mechelen, 1959) is modeontwerpster en schilderes, maar is ook actief in de meubel- en interieursector. Ze schept totaalconcepten. Tilley bouwt een eigen, poëtische wereld rondom de vrouw die ze creëert sinds meer dan 20 jaar. Na de recente opening van haar tweede Salon de Rencontre 'Belle Boudoir' in Antwerpen laat Tilley op korte tijd opnieuw van zich horen met de creatie van deze unieke poncho voor Met Belgerinkel naar de Winkel.

Met Belgerinkel naar de Winkel

Met Belgerinkel naar de Winkel is een initiatief van Bond Beter Leefmilieu, Unizo en de Christelijke Mutualiteit. De campagne moedigt het brede publiek aan om zijn dagelijkse boodschappen met de fiets te doen in plaats van met de auto. Op die manier draagt elke fietsende klant bij aan meer zuurstof in de gemeente, veiligere wegen en een bloeiende middenstand.

Dit jaar loopt de campagne van 7 mei tot en met 11 juni.Wie dan naar de buurtwinkel fietst voor boodschappen, krijgt telkens een stempel op de spaarkaart. Enkel met een volle spaarkaart (7 stempels en een bijdrage van 25 euro) kan je de  Belgerinkel-picknickponcho bemachtigen. Met een volle spaarkaart kan je ook meedoen aan de tombola. In elke gemeente maak je zo kans op een van de mooie Oxford-fietsen.

Meer info en beeldmateriaal:  www.belgerinkel.be